Les competències bàsiques a l'escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar

Autors/ores

  • Joan Teixidó Saballs Universitat de Girona
  • Núria Felip Jacas Universitat de Girona

Resum

El temps de canvis constants que ens ha tocat viure en aquest inici del segle XXI ha provocat una gran sacsejada en el món de l'educació. Tenint en compte que el màxim convenciment del moment present és que res del que anem aprenent o vivint és immutable, cal ser conscients més que mai que ja no és important només «saber-ne molt», sinó «saber aplicar» tot allò que anem aprenent per continuar aprenent més, per poder refer aprenentatges anteriors i per no tenir-ne mai prou... El terme competència (o el fet de ser competent en una matèria) recupera el vell (però també bell) concepte d'educació integral, posant especial èmfasi en la mateixa persona i en les necessitats que el món canviant li va «imposant» però sobretot fent especial atenció en la recerca d'estratègies per anar resolent tot el que es va trobant en la seva quotidianitat, malgrat que no tingui res a veure amb el que un dia va aprendre. Tot això implica un gran canvi en el dia a dia de les escoles, que per primera vegada incideix directament a les aules. Canvi que cal viure com un veritable repte. El major repte dels nostres temps.

Biografies de l'autor/a

Joan Teixidó Saballs, Universitat de Girona

Professor titular del Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona.

Núria Felip Jacas, Universitat de Girona

-

Descàrregues

Publicat

2012-01-09

Com citar

Teixidó Saballs, J., & Felip Jacas, N. (2012). Les competències bàsiques a l’escola: de la conceptualització a la posada en pràctica. Un camí per explorar. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 17–33. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71568.001

Número

Secció

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses