Competència per al tractament de la informació i competència digital

Autors/ores

  • Meritxell Estebanell Minguell
  • Josefina Ferrés Font

Resum

Les tecnologies a les quals tenen accés els ciutadans en la societat de la informació els permeten tenir un paper molt més actiu en el procés de creació de coneixement, validant, tractant i difonent nova informació i interactuant amb persones d'arreu. Amb aquestes tecnologies podem ser, al mateix temps, consumidors i productors d'informació, de continguts. Per a poder estar en condicions d'aprendre al llarg de tota la vida i realitzar-se personalment i professionalment en aquest context, resulta imprescindible el desenvolupament de la competència per al tractament de la informació i de la competència digital. En aquest text es presenta una breu referència a les prescripcions que es fan als EUA, França i la Gran Bretanya i s'analitza la presència d'aquestes competències als currículums de l'educació obligatòria a Catalunya.

Descàrregues

Publicat

2012-01-09

Com citar

Estebanell Minguell, M., & Ferrés Font, J. (2012). Competència per al tractament de la informació i competència digital. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 99–111. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71629.001

Número

Secció

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses