Monitoratge de la comunicació a les xarxes socials dels clubs esportius no professionals: un estudi de cas d’hoquei sobre patins Autors/ores Eulàlia Massana-Molera Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Krishna Satish Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya José-Antonio Corral-Marfil Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya DOI: 10.2436/20.3008.01.254 Paraules clau: comunicació a les xarxes socials, màrqueting digital, màrqueting esportiu, clubs esportius no professionals, hoquei sobre patins, Microsoft Power BI Resum Avui dia, la importància de les xarxes socials en el màrqueting i la comunicació esportives és innegable. Diversos estudis investiguen com els clubs esportius utilitzen les xarxes socials per involucrar seguidors, construir marques i conrear relacions, centrant-se principalment en clubs professionals amb capacitats de màrqueting sòlides. No obstant això, els clubs esportius amateurs dirigits per voluntaris sovint no tenen els mitjans per gestionar eficaçment la seva comunicació digital. Aquest estudi té com a objectiu desenvolupar un sistema assequible perquè els clubs esportius no professionals monitorin la seva comunicació a les xarxes socials. Els objectius inclouen seleccionar mètriques accessibles gratuïtament, exportar-les a Microsoft Power BI, dissenyar un quadre de comandament i avaluar l’eficàcia del sistema mitjançant la seva aplicació a un club esportiu minoritari. Així, vam recollir i representar gràficament els posts publicats al llarg d’una temporada a X, Instagram, Facebook i la pàgina web del Club Patí Voltregà. El quadre de control resultant proporciona una visió general de les mètriques del club classificades per plataformes, mesos, temes, subtemes i competicions. A més, comparem el seu rendiment a les xarxes socials amb el dels seus rivals a la principal lliga espanyola. En conclusió, la recerca demostra que, malgrat els recursos limitats i la direcció basada en voluntariat, els clubs amateurs poden millorar eficaçment la interacció i la promoció de la marca mitjançant un sistema de monitoratge de xarxes socials rendible i fàcil d’utilitzar. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (English) Publicat 2025-05-27 Com citar Massana-Molera, E., Satish, K., & Corral-Marfil, J.-A. (2025). Monitoratge de la comunicació a les xarxes socials dels clubs esportius no professionals: un estudi de cas d’hoquei sobre patins. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 42(1), 107–130. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154918 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 42 Núm. 1: maig 2025 Secció Articles