Percepció i expectatives dels professionals de la comunicació abans i després de la pandèmia de la COVID-19

Autors/ores

  • Alfons Medina
  • Marçal Sintes-Olivella
  • Jordi Busquet

Paraules clau:

professionals de la comunicació, competència, perfils professionals, percepció, ocupació, transformació digital.

Resum

El sector de la comunicació ha patit una radical transformació en els darrers temps. En aquest article exposem els resultats d’una enquesta de caràcter anual amb una mostra acumulada (n = 1.775) realitzada consecutivament entre els anys 2018 i 2021 a professionals de la comunicació a Catalunya. El treball pretén conèixer la percepció i les expectatives que tenen els professionals i, particularment, aquells amb responsabilitats de gestió sobre el futur de les seves empreses i del sector en general, així com avaluar l’impacte de la crisi de la COVID-19. Els resultats mostren com, efectivament, la pandèmia i el delicat moment socioeconòmic han repercutit de manera significativa en el sector de la comunicació. Tot i això, mantenim la hipòtesi que l’àmbit de la comunicació ha suportat millor que altres àmbits la crisi provocada per la COVID-19, entre altres motiusper haver estat un sector on s’havia portat a terme prèviament la transició digital així com la transformació del model de negoci.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2024-05-31

Com citar

Medina, A., Sintes-Olivella, M., & Busquet, J. (2024). Percepció i expectatives dels professionals de la comunicació abans i després de la pandèmia de la COVID-19. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(1), 33–54. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/153932

Número

Secció

Articles