Enseñanza de lenguajes de especialidad: perspectiva didáctica para el análisis y comprensión de textos especializados

Authors

  • Mercedes Suárez de la Torre Universidad Autónoma de Manizales
  • Mónica Naranjo Ruiz Universidad Autónoma de Manizales

Keywords:

teaching specialized languages, specialized text, discourse analysis

Abstract

Specialized Language Teaching: Didactic Perspective to the Analysis and Understanding of Specialized Texts

 This paper shows some of the textual and discursive conditions that help to achieve proper understanding and analysis when using a text within the classroom as a tool for teaching specialized languages. The results evidence that it is possible to use ways different from the traditional ones to orient language courses for specific purposes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mercedes Suárez de la Torre, Universidad Autónoma de Manizales

María Mercedes Suárez de la Torre és doctora en Lingüística Aplicada per la Universitat Pompeu Fabra. Professora titular de la Universitat Autònoma de Manizales (Colòmbia), on dirigeix el doctorat en Ciències Cognitives, el màster de Traducció i lidera el grup de recerca CITERM (Centro de Investigación Terminológica). Actualment, és presidenta de la Xarxa Iberoamericana de Terminologia (RITERM).

Mónica Naranjo Ruiz, Universidad Autónoma de Manizales

Mónica Naranjo Ruiz és llicenciada en Llengües Modernes per la Universitat de Caldas, especialista en Traducció, en Recerca i Docència Universitària, i màster en Traducció per la Universitat Autònoma de Manizales (Colòmbia). Actualment, és professora associada de la Universitat Autònoma de Manizales, on dirigeix l'Institut d'Idiomes i participa com a investigadora en el grup CITERM.

Published

2013-12-23

How to Cite

Suárez de la Torre, M., & Naranjo Ruiz, M. (2013). Enseñanza de lenguajes de especialidad: perspectiva didáctica para el análisis y comprensión de textos especializados. Terminàlia, (8), 26–36. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/74332

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)