La neologia al servei de l’ensenyament del lèxic Autors/ores Elisenda Bernal Universitat Pompeu Fabra Alba Milà-Garcia Universitat Pompeu Fabra Paraules clau: neologia, lèxic, formació de paraules, recurs digital, usos educatius del web 2.0 Resum La Neolosfera és un blog (http://obneo.iula.upf.edu/neolosfera) de l'Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra que es va presentar el gener de 2014 i que publica un neologisme cada dia, amb contextos d'ús i una explicació sobre el procés de formació i el significat. En aquest article es reflexiona sobre l'explotació que es pot fer d'aquest recurs a l'hora de treballar el lèxic a l'aula. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Elisenda Bernal, Universitat Pompeu Fabra Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (1994) i doctora en Lingüística per la Universitat Pompeu Fabra [UPF] (2000) amb la tesi Els sufixos verbalitzadors del català. Relacions semàntiques i diccionari, de la qual es va derivar el projecte A digital dictionary of Catalan derivational affixes pel qual va rebre el Laurence Urdang Award (2006). Ha participat en projectes lexicogràfics diversos a l'Institut d'Estudis Catalans i ha assessorat diccionaris d'editorials com Macmillan o K Dictionaries. Actualment és professora lectora a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i membre del grup InfoLex i de l'Observatori de Neologia d'aquesta universitat. Alba Milà-Garcia, Universitat Pompeu Fabra Llicenciada en Traducció i Interpretació per la Universitat Pompeu Fabra (2009) i màster en Formació de Professors d'Espanyol com a Llengua Estrangera per la Universitat de Barcelona (2011). Actualment està desenvolupant una tesi doctoral a la UPF centrada en la pragmàtica, la cortesia i l'anàlisi de la conversa. Imparteix docència al Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF en assignatures de llengua catalana i castellana, i forma part dels grups de recerca Infolex i Observatori de Neologia. Descàrregues PDF Publicat 2016-06-30 Com citar Bernal, E., & Milà-Garcia, A. (2016). La neologia al servei de l’ensenyament del lèxic. Terminàlia, 2(14), 7–15. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/140662 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 14: Desembre 2016 Secció Articles Llicència Els autors registrats a la plataforma OJS han de llegir els termes de cessió de drets d'autor i emplenar la casella d'acceptació corresponent.La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a Terminàlia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la SCATERM els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Terminàlia.Els autors responen davant la SCATERM de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La SCATERM està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Terminàlia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.