Comunicació política i estratègia electoral: Xavier Trias i les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 a Barcelona

Autores/as

  • David Caminada Díaz Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Palabras clave:

campanya electoral, màrqueting, estratègia, Barcelona, comunicació, xarxes socials.

Resumen

En les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 el candidat de CiU es va imposar a les urnes. En el seu tercer intent des del 2003, el veterà polític Xavier Trias aconseguia derrotar el PSC, que controlava l’Ajuntament des de l’any 1979, quan es van celebrar els primers comicis locals de la nova etapa democràtica. Seguint propostes d’anàlisi provinents de la comunicació política i el màrqueting, aquest article indaga les raons de l’èxit del candidat nacionalista: les fortaleses del candidat (diàleg, empatia, experiència), la selecció d’eslògans rellevants i simples («L’alcalde de les persones», «El canvi en positiu» i «Tu&Trias»), una campanya transversal en la qual es va potenciar l’organització de trobades directes amb públics objectius (reunions, col·loquis, dinars), la difusió d’informació a través de periodistes i mitjans de comunicació tradicionals, i una estratègia activa a Internet i les xarxes socials.

PARAULES CLAU: campanya electoral, màrqueting, estratègia, Barcelona, comunicació, xarxes socials.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Caminada Díaz, D. (2014). Comunicació política i estratègia electoral: Xavier Trias i les eleccions municipals del 22 de maig del 2011 a Barcelona. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 31(1), 45–64. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/83112

Número

Sección

Cuaderno central. Nuevas líneas de investigación en publicidad y relaciones públicas