Comunicació política i eleccions al Parlament de Catalunya: crònica d’una dècada de recerca (1995-2006) DOI: 10.2436/20.3008.01.82

Autors/ores

  • Josep Gifreu Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

comunicació política, eleccions, Parlament de Catalunya, campanyes electorals, opinió pública, comportament electoral.

Resum

Aquest treball pretén ser una crònica acadèmica d’una iniciativa de recerca sobre comunicació política i electoral: l’estudi interdisciplinari de les quatre campanyes electorals al Parlament de Catalunya entre 1995 i 2006. El mèrit científic d’aquesta línia de treballs electorals està en l’esforç de recollir, sistematitzar i interpretar processos i evidències empíriques que, en conjunt, han conformat l’experiència històrica de cada campanya, amb el seu context polític i resultats electorals, l’actuació de partits i candidats, el discurs dels mitjans de comunicació i la percepció i comportament electoral dels ciutadans. Com a resultats generals, aquesta línia assumeix i confirma dues presumpcions de la recerca internacional: la centralitat dels tres actors principals de la comunicació política (partits, mitjans de comunicació i ciutadans) i la idea de la circularitat estructural de la comunicació electoral.

PARAULES CLAU:

comunicació política, eleccions, Parlament de Catalunya, campanyes electorals, opinió pública, comportament electoral.

Descàrregues

Publicat

2011-12-09

Com citar

Gifreu, J. (2011). Comunicació política i eleccions al Parlament de Catalunya: crònica d’una dècada de recerca (1995-2006) DOI: 10.2436/20.3008.01.82. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(2), 9. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54800

Número

Secció

Quadern central. La comunicació política