La diversificació de les estratègies comunicatives. Temes i metàfores en els espots electorals de la campanya del 14-F

Autors/ores

  • Arantxa Capdevila Professora agregada del Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili
  • Carlota M. Moragas-Fernández Professora lectora Serra Húnter del Departament d’Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili

Paraules clau:

eleccions, campanya electoral, Catalunya, espots electorals, metàfora, persuasió

Resum

Els espots electorals són un dels elements clau en l’estratègia electoral dels partits polítics perquè els permeten construir i enviar missatges al seu electorat sense haver de passar pel filtre periodístic. Els espots permeten plantejar els marcs cognitius dels principals temes que consideren rellevants i presentar-los de manera directa i atractiva al seu electorat. En aquest article, considerem la metàfora com una eina estilística i cognitiva que permet l’anàlisi tant dels universos conceptuals que presenten els partits polítics com de l’estratègia persuasiva que els dona validesa. A partir d’aquesta constatació, en primer lloc, s’han identificat els temes principals definits pels partits polítics durant la campanya i, en segon lloc, les metàfores utilitzades per a definir-los i fer-los persuasius. L’anàlisi constata que en aquestes eleccions hi va haver una diversificació tant en els temes tractats com en les metàfores emprades, i això permet parlar d’un trencament de les estratègies comunicatives dels blocs independentista i constitucionalista.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2023-11-29

Com citar

Capdevila, A., & Moragas-Fernández, C. M. (2023). La diversificació de les estratègies comunicatives. Temes i metàfores en els espots electorals de la campanya del 14-F. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 40(2), 33–57. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/150730

Número

Secció

Articles