El Consell de la Informació de Catalunya, com a sistema de rendiment de comptes dels mitjans

Autors/ores

  • Llúcia Oliva Consell de la Informació de Catalunya, Barcelona.

Paraules clau:

consell de la informació, rendiment de comptes dels mitjans de comunicació, accuracy, autoregulació, codi ètic.

Resum

Quan més es necessiten els sistemes d’autocontrol de la premsa que permetin recuperar la confiança de la societat en el periodisme, el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) perd mitjans adherits. La crisi econòmica i les polítiques de la Generalitat poc apropiades han contribuït a la decadència. Malgrat això, un estudi recent demostra que el CIC ha estat útil en els seus primers setze anys de vida com a sistema de rendiment de comptes dels mitjans de comunicació (media accountability). L’observació dels resultats d’aquest estudi, al costat de les estadístiques d’altres consells de la informació europeus, demostra que hi ha una coincidència en les tendències. També queda clar que cal un esforç dels mitjans catalans per recuperar els valors i principis del periodisme que restableixin la confiança de la societat i assegurin el futur del periodisme.

PARAULES CLAU: consell de la informació, rendiment de comptes dels mitjans de comunicació, accuracy, autoregulació, codi ètic.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Oliva, L. (2013). El Consell de la Informació de Catalunya, com a sistema de rendiment de comptes dels mitjans. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(2), 9–32. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/73550

Número

Secció

Quadern central. Ètica i comunicació