Gender in the news, revisited : tackling global and Austrian/German findings from the 1970s to the 2000s

Autors/ores

  • Birgit Wolf

Resum

El gènere en la notícia, revisitat. Els descobriments alemanys/austríacs i globals dels anys setanta a la primera dècada del segle xxi. Els mitjans de comunicació contribueixen a la desigualtat de gènere, malgrat que ja des de la dècada de 1970, coincidint amb la segona onada del moviment de dones, s'exigeix la igualtat de gènere en l'agenda dels mitjans de comunicació a través d'una sèrie de directives i recomanacions de la UNESCO (1979), el Consell d'Europa (1985) i la Quarta Conferència de les Nacions Unides sobre la Dona a Pequín el 1995. Els mitjans de comunicació participen a doing gender reconeixent o desconeixent una imatge realista de la dona en el reportatge, a més a més, la subrepresentació de la dona als mitjans de comunicació ha de ser vista com una forma de violència simbòlica. Per tant, les línies de la trajectòria de la (sub)representació de la dona en la cobertura de notícies des dels anys setanta del segle xx fins a la primera dècada del segle xxi es reflectiran a escala mundial, amb els resultats dels quatre projectes de Seguiment Global de Mitjans de 1995, 2000, 2005 i 2010, així com en un àmbit més regional, amb la presència de la dona en les notícies a Alemanya i Àustria.

Descàrregues

Publicat

2011-06-02

Com citar

Wolf, B. (2011). Gender in the news, revisited : tackling global and Austrian/German findings from the 1970s to the 2000s. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(1), 41–61. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/67930.001

Número

Secció

Quadern central: les transformacions en l'exercici de la comunicació: periodisme, publicitat, ficció i entreteniment