Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic

Autors/ores

  • Laura Bergés i Saura

Resum

Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. Per això, en el primer apartat es presenten alguns dels esdeveniments econòmics dels darrers trenta anys que han canviat les relacions de poder en el nostre sistema socioeconòmic, i després es passa a tractar alguns dels mecanismes el control de la propietat i del finançament, les lògiques de la gestió empresarial a través dels quals el poder econòmic, que és també poder polític, intervé en la producció de discurs per part dels mitjans de comunicació. Finalment, es plantegen alguns interrogants sobre com la concentració de poder econòmic, polític i mediàtic afecta la llibertat de les persones i el funcionament democràtic de la societat.

Descàrregues

Publicat

2009-11-16

Com citar

Bergés i Saura, L. (2009). Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 25, 27–43. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54688.001

Número

Secció

Secció oberta

Articles més llegits del mateix autor/a