Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic

Autores/as

  • Laura Bergés i Saura

Resumen

Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. Per això, en el primer apartat es presenten alguns dels esdeveniments econòmics dels darrers trenta anys que han canviat les relacions de poder en el nostre sistema socioeconòmic, i després es passa a tractar alguns dels mecanismes el control de la propietat i del finançament, les lògiques de la gestió empresarial a través dels quals el poder econòmic, que és també poder polític, intervé en la producció de discurs per part dels mitjans de comunicació. Finalment, es plantegen alguns interrogants sobre com la concentració de poder econòmic, polític i mediàtic afecta la llibertat de les persones i el funcionament democràtic de la societat.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2009-11-16

Cómo citar

Bergés i Saura, L. (2009). Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 25, 27–43. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54688.001

Número

Sección

Sección abierta

Artículos más leídos del mismo autor/a