Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic Autores/as Laura Bergés i Saura Resumen Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. Per això, en el primer apartat es presenten alguns dels esdeveniments econòmics dels darrers trenta anys que han canviat les relacions de poder en el nostre sistema socioeconòmic, i després es passa a tractar alguns dels mecanismes el control de la propietat i del finançament, les lògiques de la gestió empresarial a través dels quals el poder econòmic, que és també poder polític, intervé en la producció de discurs per part dels mitjans de comunicació. Finalment, es plantegen alguns interrogants sobre com la concentració de poder econòmic, polític i mediàtic afecta la llibertat de les persones i el funcionament democràtic de la societat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2009-11-16 Cómo citar Bergés i Saura, L. (2009). Els Mitjans de comunicació com a part del poder econòmic. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 25, 27–43. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54688.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 25: desembre 2008 Sección Sección abierta