Scrum com a accelerador d’innovació educativa: assaig sobre un prototip de model didàctic per als estudis de comunicació Autors/ores Juan Monserrat-Gauchi Carmen Quiles-Soler Rosa Torres-Valdés DOI: 10.2436/20.3008.01.245 Paraules clau: innovació educativa, accelerador, Scrum, prototip àgil, investigació-acció, comunicació Resum L’article descriu el procés de disseny i d’implementació d’un model didàctic basat en Scrum com a accelerador d’innovació educativa, aplicat mitjançant investigació - acció participativa. L’objectiu suposa la realització d’un prototip de metodologia docent vàlid per a estudis de comunicació. Per a sustentar el treball, s’han pres com a referents teories de comunicació, així com teories d’innovació educativa. El mètode comporta una primera fase d’implementació i prova duta a terme durant quatre cursos acadèmics (de 2017-2018 a 2020-2021). En aquesta fase han participat 233 estudiants, 39 empreses/institucions i 3 professors, de dues assignatures diferents. Els resultats de l’avaluació evidencien la idoneïtat d’aquest prototip com a accelerador d’innovació educativa en disciplines de comunicació, ja que afavoreix l’aprenentatge actiu en els discents sobre aspectes rellevants de la gestió de comunicació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Español) Com citar Monserrat-Gauchi, J., Quiles-Soler, C., & Torres-Valdés, R. (2024). Scrum com a accelerador d’innovació educativa: assaig sobre un prototip de model didàctic per als estudis de comunicació. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(2), 9–29. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154281 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 41 Núm. 2: novembre 2024 Secció Articles