Ensenyant més enllà de la responsabilitat social corporativa: l’assignatura d’estratègies d’acció social en el grau de publicitat i relacions públiques a la Universitat Pompeu Fabra

Autors/ores

  • Ana Fernández-Aballí Altamirano Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Matilde Obradors Barba Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Irene da Rocha Fort Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

grau en publicitat i relacions públiques, comunicació participativa per al desenvolupament, comunicació per al canvi social, responsabilitat social corporativa, desenvolupament curricular, tercer sector social.

Resum

En aquest article examinem els marcs europeus i espanyols per al desenvolupament de competències d’orientació social, així com la composició curricular dels graus de publicitat i relacions públiques de les universitats catalanes en relació amb assignatures orientades a sectors no lucratius. Explorem la necessitat d’establir dins del grau
continguts que vagin més enllà de la responsabilitat social corporativa, particularment per fer front a necessitats socials fora de les lògiques de mercat, i requerides pel tercer sector social. Exposem com la comunicació participativa per al desenvolupament i la comunicació per al canvi social poden compondre el contingut disciplinari de la comunicació per a l’interès públic dins del grau en publicitat i relacions públiques, basant-nos en tres anys de desenvolupament, investigació i innovació docent en l’assignatura d’estratègies d’acció social de la Universitat Pompeu Fabra.

PARAULES CLAU: grau en publicitat i relacions públiques, comunicació participativa per al desenvolupament, comunicació per al canvi social, responsabilitat social corporativa, desenvolupament curricular, tercer sector social.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Ana Fernández-Aballí Altamirano, Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.




Matilde Obradors Barba, Professora i investigadora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.





Descàrregues

Com citar

Fernández-Aballí Altamirano, A., Obradors Barba, M., & da Rocha Fort, I. (2015). Ensenyant més enllà de la responsabilitat social corporativa: l’assignatura d’estratègies d’acció social en el grau de publicitat i relacions públiques a la Universitat Pompeu Fabra. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 47–69. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139391

Número

Secció

Articles