El Papus : una revolució satírica que va copar la crítica humorística espanyola de juliol de 1975 a març de 1976

Autors/ores

  • Maria Iranzo Cabrera Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València.

Paraules clau:

El Papus, comunicació satírica, tirades setmanaris, difusió premsa, periodisme crític, expedients premsa.

Resum

El present article analitza com el setmanari satíric El Papus, que neix inspirat i copiant dues revistes trencadores i amb èxit de vendes, com ara la francesa Hara-Kiri i l’espanyola Barrabás, va protagonitzar una de les tirades i difusions més importants a Espanya de juliol de 1975 a març de 1976. Va arribar als 236.000 exemplars de tirada i, fins i tot, l’extra de març de 1976 en va registrar 400.000. A través de l’anàlisi de les dades registrades en l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD), s’ha comprovat detalladament l’evolució de la difusió de la revista i s’observen quatre clímaxs importants. Així mateix, s’explica la trajectòria del setmanari atenent a factors governamentals, socials i comunicatius.

PARAULES CLAU: El Papus, comunicació satírica, tirades setmanaris, difusió premsa, periodisme crític, expedients premsa.

Descàrregues

Com citar

Iranzo Cabrera, M. (2013). El Papus : una revolució satírica que va copar la crítica humorística espanyola de juliol de 1975 a març de 1976. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(1), 49–78. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/67169

Número

Secció

La història de la comunicació en els àmbits de la premsa, la publicitat, el cinema, la ràdio i la televisió