Scrum com a accelerador d’innovació educativa: assaig sobre un prototip de model didàctic per als estudis de comunicació

Autors/ores

Paraules clau:

innovació educativa, accelerador, Scrum, prototip àgil, investigació-acció, comunicació

Resum

L’article descriu el procés de disseny i d’implementació d’un model didàctic basat en Scrum com a accelerador d’innovació educativa, aplicat mitjançant investigació - acció participativa. L’objectiu suposa la realització d’un prototip de metodologia docent vàlid per a estudis de comunicació. Per a sustentar el treball, s’han pres com a referents teories de comunicació, així com teories d’innovació educativa. El mètode comporta una primera fase d’implementació i prova duta a terme durant quatre cursos acadèmics (de 2017-2018 a 2020-2021). En aquesta fase han participat 233 estudiants, 39 empreses/institucions i 3 professors, de dues assignatures diferents. Els resultats de l’avaluació evidencien la idoneïtat d’aquest prototip com a accelerador d’innovació educativa en disciplines de comunicació, ja que afavoreix l’aprenentatge actiu en els discents sobre aspectes rellevants de la gestió de comunicació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Monserrat-Gauchi, J., Quiles-Soler, C., & Torres-Valdés, R. (2024). Scrum com a accelerador d’innovació educativa: assaig sobre un prototip de model didàctic per als estudis de comunicació. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 41(2), 9–29. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/154281

Número

Secció

Articles