Hemeroteca Científica Catalana
Register
Login
Search
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Editorial Policies
Peer Review Process
Open Access Policy
Archiving
About
About the Journal
Editorial Team
Abstracting and Indexing Information
Submissions
Copyright Notice
Privacy Statement
Contact
Journal Sponsorship
Home
/
Archives
/
Vol. 14 (2018)
Vol. 14 (2018)
Published:
2018-10-24
Editorial
Editorial
Joan Rué
7-12
PDF (Català)
Monographic issue. Learning to think
Learning to think. A philosophical approach
Begoña Román
15-26
PDF (Català)
Look back if you want to understand the world you live in
Jaume Suau Puig
27-46
PDF (Català)
Social crossroads and thought education
Genoveva Sastre Vilarrasa
47-66
PDF (Català)
Experience articles
Communication, art and education
Eloïsa Valero Antón
69-93
PDF (Català)
Miscellaneous
Transmedia literacy: taking advantage of adolescents’ transmedia skills in the classroom
Maria-José Masanet, Carlos A. Scolari
97-117
PDF (Català)
Educational equity based on teachers’ reflective autonomy
Xavier Martínez-Celorrio
119-151
PDF (Català)
The paradoxes of attention to diversity: an approach from educational justice
Aina Tarabini
153-175
PDF (Català)
Implementation of entrepreneurship in vocational training. The situation at the various educational centers in the Lleida region
Nicolau Galdeano Garcia, Dolors Gutiérrez Martos, Teresa Argilés Aluja, Lluís Herrera Llop, Joan Tahull Fort
177-203
PDF (Català)
The Breathe Project: How does the air quality at schools affect cognitive development?
Mònica López-Vicente
205-217
PDF (Català)
Bibliographic reviews
Competències bàsiques i currículum. Ciències socials, educació en valors, educació artística i educació física
Joan Rué
221-224
PDF (Català)
Quin model educatiu volem? Reflexions pràctiques d’un pedagog
Carme Amorós Basté
225-230
PDF (Català)
Innovació i equitat educativa. El dret a aprendre com a prioritat transformadora
Joan Rué
231-233
PDF (Català)
Update of the Catalan Society of Pedagogy
Actualitat de la Societat Catalana de Pedagogia. Octubre 2017 - abril 2018
Carme Amorós Basté
235-279
PDF (Català)
Make a Submission
Make a Submission
Language
Català
English
Español
Indexacio
Information
For Readers
For Authors
For Librarians