Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida Autors/ores Nicolau Galdeano Garcia Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya Dolors Gutiérrez Martos Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Teresa Argilés Aluja Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Lluís Herrera Llop Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Joan Tahull Fort Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Paraules clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat. Resum Aquest article pretén analitzar el grau d’implementació de l’emprenedoria als centres de formació professional (FP) de la província de Lleida. Actualment ens trobem en un període social, cultural i econòmic de canvis vertiginosos. En aquest escenari, els centres educatius de secundària —especialment, els de formació professional— han d’orientar, capacitar i preparar l’alumnat per adaptar-se a entorns flexibles i complexos. L’emprenedoria permet als alumnes desenvolupar habilitats i estratègies fonamentals: resolució de conflictes, responsabilitat, treball i gestió d’equips, creativitat i innovació, interès per millorar. L’article presenta dades quantitatives obtingudes dels trenta-quatre centres públics i privats de la província de Lleida que imparteixen FP: vint-i-vuit de titularitat pública i sis més de titularitat privada. Per obtenir les dades, es va preparar un formulari que es va enviar telemàticament a tots els centres el dia 27 de febrer de 2017. A partir de les dades obtingudes, s’han detectat set centres emprenedors, en els quals l’emprenedoria és una línia estratègica de treball definida expressament al seu Projecte educatiu de centre (PEC) i l’emprenedoria es treballa de manera transversal a totes les matèries.Paraules clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Galdeano Garcia, N., Gutiérrez Martos, D., Argilés Aluja, T., Herrera Llop, L., & Tahull Fort, J. (2018). Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 177–203. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144989 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 14 (2018) Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.