Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer Autors/ores Iolanda Montero Plaza Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona) Joan Tahull Fort Universitat de Lleida (Lleida) Éric Berga Sese Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona) Paraules clau: pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa i família Resum En els darrers anys s’està produint un procés de reflexió en la comunitat educativa catalana sobre la millora de l’educació i també sobre experiències innovadores i creatives dels centres educatius a partir de la transformació del pati. Aquest estudi presenta una reflexió, una descripció i una anàlisi pedagògica i també antropològica sobre l’experiència d’implementar canvis i millores en el pati de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. A més a més, mostra la implicació destacada de les famílies en les activitats realitzades. Per tal de realitzar aquesta investigació s’han entrevistat mestres i pares participants en el procés de millora del pati. Així mateix, els investigadors han participat en les activitats, realitzant una observació participant del procés. El resultat ha estat un estudi complet i aprofundit dels passos duts a terme i dels resultats obtinguts.Paraules clau: Pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa, família. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Iolanda Montero Plaza, Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona) Inspectora del Departament d'Educació i professora de la UOC Joan Tahull Fort, Universitat de Lleida (Lleida) Doctor en sociologia per la Universitat de Lleida.llicenciat en filosofia i també en antropologia social i cultural.Diplomat en treball social.Tinc dos postgraus.Professor associat a la Universitat de Lleida, realitzo una matèria al màster de formació pel professorat de secundària a la Udl.Professor de secundària, actualment tinc la plaça a l'ICE de la Udl.He pogut publicar diversos articles d'investigació a diverses revistes, nacionals i internacionals. Éric Berga Sese, Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona) Descàrregues PDF Publicat 2020-12-22 Com citar Montero Plaza, I., Tahull Fort, J., & Berga Sese, Éric. (2020). Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 93–109. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148295 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.