Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer Autores/as Iolanda Montero Plaza Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona) Joan Tahull Fort Universitat de Lleida (Lleida) Éric Berga Sese Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona) Palabras clave: pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa i família Resumen En els darrers anys s’està produint un procés de reflexió en la comunitat educativa catalana sobre la millora de l’educació i també sobre experiències innovadores i creatives dels centres educatius a partir de la transformació del pati. Aquest estudi presenta una reflexió, una descripció i una anàlisi pedagògica i també antropològica sobre l’experiència d’implementar canvis i millores en el pati de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. A més a més, mostra la implicació destacada de les famílies en les activitats realitzades. Per tal de realitzar aquesta investigació s’han entrevistat mestres i pares participants en el procés de millora del pati. Així mateix, els investigadors han participat en les activitats, realitzant una observació participant del procés. El resultat ha estat un estudi complet i aprofundit dels passos duts a terme i dels resultats obtinguts.Paraules clau: Pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa, família. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Iolanda Montero Plaza, Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona) Inspectora del Departament d'Educació i professora de la UOC Joan Tahull Fort, Universitat de Lleida (Lleida) Doctor en sociologia per la Universitat de Lleida.llicenciat en filosofia i també en antropologia social i cultural.Diplomat en treball social.Tinc dos postgraus.Professor associat a la Universitat de Lleida, realitzo una matèria al màster de formació pel professorat de secundària a la Udl.Professor de secundària, actualment tinc la plaça a l'ICE de la Udl.He pogut publicar diversos articles d'investigació a diverses revistes, nacionals i internacionals. Éric Berga Sese, Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona) Descargas PDF (Català) Publicado 2020-12-22 Cómo citar Montero Plaza, I., Tahull Fort, J., & Berga Sese, Éric. (2020). Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 93–109. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148295 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.