Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer

Autores/as

  • Iolanda Montero Plaza Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona)
  • Joan Tahull Fort Universitat de Lleida (Lleida)
  • Éric Berga Sese Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona)

Palabras clave:

pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa i família

Resumen

En els darrers anys s’està produint un procés de reflexió en la comunitat educativa catalana sobre la millora de l’educació i també sobre experiències innovadores i creatives dels centres educatius a partir de la transformació del pati. Aquest estudi presenta una reflexió, una descripció i una anàlisi pedagògica i també antropològica sobre l’experiència d’implementar canvis i millores en el pati de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. A més a més, mostra la implicació destacada de les famílies en les activitats realitzades. Per tal de realitzar aquesta investigació s’han entrevistat mestres i pares participants en el procés de millora del pati. Així mateix, els investigadors han participat en les activitats, realitzant una observació participant del procés. El resultat ha estat un estudi complet i aprofundit dels passos duts a terme i dels resultats obtinguts.

Paraules clau: Pati, educació primària, innovació educativa, creativitat, xarxa, família.


Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Iolanda Montero Plaza, Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona)

Inspectora del Departament d'Educació i professora de la UOC

Joan Tahull Fort, Universitat de Lleida (Lleida)

Doctor en sociologia per la Universitat de Lleida.
llicenciat en filosofia i també en antropologia social i cultural.
Diplomat en treball social.
Tinc dos postgraus.
Professor associat a la Universitat de Lleida, realitzo una matèria al màster de formació pel professorat de secundària a la Udl.
Professor de secundària, actualment tinc la plaça a l'ICE de la Udl.
He pogut publicar diversos articles d'investigació a diverses revistes, nacionals i internacionals.

Éric Berga Sese, Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya (Barcelona)



Descargas

Publicado

2020-12-22

Cómo citar

Montero Plaza, I., Tahull Fort, J., & Berga Sese, Éric. (2020). Canviar el pati per transformar l’educació. El cas de l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 93–109. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148295

Número

Sección

Artículos de experiencias