Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida Autores/as Nicolau Galdeano Garcia Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya Dolors Gutiérrez Martos Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Teresa Argilés Aluja Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Lluís Herrera Llop Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Joan Tahull Fort Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida Palabras clave: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat. Resumen Aquest article pretén analitzar el grau d’implementació de l’emprenedoria als centres de formació professional (FP) de la província de Lleida. Actualment ens trobem en un període social, cultural i econòmic de canvis vertiginosos. En aquest escenari, els centres educatius de secundària —especialment, els de formació professional— han d’orientar, capacitar i preparar l’alumnat per adaptar-se a entorns flexibles i complexos. L’emprenedoria permet als alumnes desenvolupar habilitats i estratègies fonamentals: resolució de conflictes, responsabilitat, treball i gestió d’equips, creativitat i innovació, interès per millorar. L’article presenta dades quantitatives obtingudes dels trenta-quatre centres públics i privats de la província de Lleida que imparteixen FP: vint-i-vuit de titularitat pública i sis més de titularitat privada. Per obtenir les dades, es va preparar un formulari que es va enviar telemàticament a tots els centres el dia 27 de febrer de 2017. A partir de les dades obtingudes, s’han detectat set centres emprenedors, en els quals l’emprenedoria és una línia estratègica de treball definida expressament al seu Projecte educatiu de centre (PEC) i l’emprenedoria es treballa de manera transversal a totes les matèries.Paraules clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Galdeano Garcia, N., Gutiérrez Martos, D., Argilés Aluja, T., Herrera Llop, L., & Tahull Fort, J. (2018). Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 177–203. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144989 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 14 (2018) Sección Miscel·lània Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.