Encrucijadas sociales y educación del pensamiento Autors/ores Genoveva Sastre Vilarrasa Universitat de Barcelona Paraules clau: Cultura, educación, teoría de los modelos organizadores, representaciones mentales, organización, pensamientos, sentimientos. Resum El cambio de civilización que estamos viviendo reclama la necesidad de construir paradigmas educativos capaces de tender puentes entre, por una parte, las disciplinas que en la actualidad se presentan todavía como inconexas entre sí y, por otra parte, entre esta síntesis interdisciplinar y los aspectos cognitivos, afectivos y sociales del alumnado. En nuestras mentes no existen ni pensamientos, ni sensaciones, ni sentimientos aislados. Con todos estos factores formamos redes de significados que constituyen las bases de las que nos valemos para interpretar los fenómenos que observamos y que, a la vez, son el referente de nuestras acciones. La teoría de los modelos organizadores explica el desarrollo mental como el resultado de la progresiva construcción de redes de sistemas dinámicos y organizados de representaciones mentales. Son redes que nos ayudan a desplazarnos mentalmente por parcelas cada vez más extensas de un mundo que es único y diverso.Palabras clave: Cultura, educación, teoría de los modelos organizadores, representaciones mentales, organización, pensamientos, sentimientos. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2018-10-23 Com citar Sastre Vilarrasa, G. (2018). Encrucijadas sociales y educación del pensamiento. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 47–66. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144984 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 14 (2018) Secció Tema monogràfic. Aprendre a pensar Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.