Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere Autors/ores Jaume Suau Puig Universitat de Barcelona Paraules clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme. Resum Pensar històricament el present pot ajudar a formar un pensament crític en les diferents etapes del cicle educatiu? El treball dona una resposta afirmativa i intenta justificar-la mitjançant l’estudi d’un cas concret: els populismes. Els avantatges de l’aplicació de la metodologia de la història actual són prou evidents, malgrat que no s’amaguen les dificultats que apareixen en la seva aplicació. L’estudi conclou amb unes consideracions sobre la funció social que pot tenir un aprenentatge basat en aquest conjunt d’eines interpretatives per a la formació dels ciutadans.Paraules clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Suau Puig, J. (2018). Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 27–46. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144983 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 14 (2018) Secció Tema monogràfic. Aprendre a pensar Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.