Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere

Autors/ores

  • Jaume Suau Puig Universitat de Barcelona

Paraules clau:

Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme.

Resum

Pensar històricament el present pot ajudar a formar un pensament crític en les diferents etapes del cicle educatiu? El treball dona una resposta afirmativa i intenta justificar-la mitjançant l’estudi d’un cas concret: els populismes. Els avantatges de l’aplicació de la metodologia de la història actual són prou evidents, malgrat que no s’amaguen les dificultats que apareixen en la seva aplicació. L’estudi conclou amb unes consideracions sobre la funció social que pot tenir un aprenentatge basat en aquest conjunt d’eines interpretatives per a la formació dels ciutadans.

Paraules clau: Aprenentatge, democràcia, didàctica, història, pensament crític, populisme.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Suau Puig, J. (2018). Si vols entendre en quin món vius, no deixis de mirar enrere. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 27–46. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144983

Número

Secció

Tema monogràfic. Aprendre a pensar