La estructura cognitiva de la variación terminológica: el papel de la clase conceptual en la denominación de los conceptos especializados Auteurs-es Sabela Fernández Silva Pontificia Universidad Católica de Valparaiso Mots-clés : variació terminològica, motivació cognitiva, prominència, classe conceptual Résumé Es presenta un estudi sobre la influència de la classe conceptual en la variació terminològica. La hipòtesi és que la classe conceptual determina les possibilitats de variació denominativa dels conceptes en un àmbit especialitzat, i que existeixen dimensions conceptuals prominents que se seleccionen amb més freqüència en les denominacions. Per a això, s'examinen els patrons conceptuals de variació denominativa dels conceptes d'humans, animals i llocs en un corpus bilingüe gallec-francès de textos de pesca. Téléchargements Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles. Biographie de l'auteur-e Sabela Fernández Silva, Pontificia Universidad Católica de Valparaiso Sabela Fernández-Silva és llicenciada en Traducció i Interpretació (francès-espanyol) per la Universitat de Salamanca i doctora en Lingüística Aplicada per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Actualment és professora auxiliar a l'Institut de Literatura i Ciències del Llenguatge de la Pontifícia Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile) i coordinadora del Departament de Traducció i Interpretació. Imparteix docència a les titulacions de Castellà i Comunicació, Traducció i Interpretació, així com en el màster de Lingüística Aplicada i en el doctorat en Lingüística. Els seus interessos de recerca comprenen la variació terminològica, la neologia i la traducció especialitzada des d'una perspectiva cognitiva. També és membre extern del grup IULATERM i de l'Observatori de Neologia de l'Institut de Lingüística Aplicada (IULA) de la UPF. Téléchargements PDF_castellà (Català) PDF_Spanish (English) PDF (Español) (Español) Publié-e 2016-09-15 Comment citer Fernández Silva, S. (2016). La estructura cognitiva de la variación terminológica: el papel de la clase conceptual en la denominación de los conceptos especializados. Terminàlia, 1(15), 15–26. Consulté à l’adresse https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/141738 Styles bibliographiques ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Télécharger la référence Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Numéro No. 15: Juin 2017 Rubrique Des articles Licence Cet ouvrage est soumis -sauf indication contraire dans le texte, les photographies ou autres illustrations- à une licence Reconnaissance - Non commerciale - Sans ouvrages dérivés 3.0 Espagne de Creative Commons, dont le texte complet peut être consulté sur le site http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/fr/deed.fr. La reproduction, la distribution et la communication de l'ouvrage par le public en général sont donc autorisées pourvu que la paternité intellectuelle en soit reconnue, ainsi que l'entité qui en fait la publication, et qu'il n'en soit pas fait un usage commercial ni aucun ouvrage dérivé.