Jugant a definir la ciència: un diccionari de mots de ciència fet per i per a nens i nenes Autores/as Rosa Estopà Bagot Palabras clave: coneixement especialitzat, lexicografia, terminologia, pedagogia Resumen El coneixement de la ciència es representa i es transfereix per mitjà de paraules que tenen un significat especialitzat, precís i concís. I tot i que és l’especialista en una matèria el que coneix i utilitza adequadament les paraules que vehiculen el coneixement del seu àmbit, el procés d’expertesa és progressiu i lent. De manera que les bases del coneixement especialitzat es comencen a adquirir en els primers anys de vida d’una persona. En aquest article presentem una aplicació lexicogràfica innovadora que estem desenvolupant en el marc del projecte Jugant a definir la ciència. Avalats pels estudis que sostenen que construïm el coneixement científic a partir de les categoritzacions de la realitat més pròxima, uns dels objectius d’aquest projecte és convertir els nens i les nenes de primer cicle de primària en petits lexicògrafs i elaborar un diccionari de cent mots de la ciència fet per i per a nens i nenes de sis i set anys. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Rosa Estopà Bagot Doctora en Lingüística per la Universitat Pompeu Fabra, on va defensar la tesi doctoral Extracció de terminologia: elements per a la construcció d'un SEACUSE l'any 1999 i per la qual va rebre el I Premi extraordinari de doctorat de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA), el 2001, i la Menció honorífica atorgada per l'Associació Europea de Terminologia (EAFT) i l'International Information Centre for Terminology (INFOTERM) el 2006. Actualment, és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra, on imparteix classes de llengua catalana, terminologia i lingüística. Com a membre del grup IULATERM, desenvolupa la seva recerca en l'àmbit de la terminologia, la neologia i la lexicografia. Algunes de les seves publicacions recents com a autora o editora són: EnRaonar: Lingüística teòrica i aplicada per ala pràctica logopèdica (2011), Les paraules noves (2009), Parlant dellengua amb nens i nenes (2005). Descargas PDF (Català) Publicado 2012-01-19 Cómo citar Estopà Bagot, R. (2012). Jugant a definir la ciència: un diccionari de mots de ciència fet per i per a nens i nenes. Terminàlia, 2(4), 25–33. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/58663 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 4: Diciembre 2011 Sección Artículos Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores.Los autores en el momento de entregar los artículos a Terminàlia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos:Los autores ceden a la Societat Catalana de Terminologia (SCATERM) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para ser publicados en Terminàlia.Los autores responden ante SCATERM de la autoría y la originalidad de los artículos presentados.Es responsabilidad de los autores la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos.SCATERM está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores.Los contenidos publicados en la revista están sujetos —salvo que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico — a una licencia de Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.es. Así pues, se permite al público en general reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca su autoría y la entidad que la ha publicado, y no se haga un uso comercial de la misma ni se genere ninguna obra derivada. Terminàlia no se hace responsable de las ideas ni de las opiniones expuestas por los autores de los artículos publicados.