Nous professionals. La indústria de l’spinning i els spincidents (DOI: 10.2436/20.3008.01.86) Autores/as Toni Aira Foix Universitat Oberta de Catalunya Palabras clave: assessors, spin doctors, comunicació política, màrqueting polític, lideratge, mitjans de comunicació. Resumen L’americanització de la política significa, en essència, professionalització. El terme és una conseqüència que s’arrossega del fet que els Estats Units hagin estat pioners en l’àmbit de la tecnologia, per tant de la comunicació, i en conseqüència de la comunicació política i del seu perfeccionament i de la seva millor adaptació a l’entorn de la societat de l’entreteniment. Però l’etiqueta perd cada vegada més pes, ja que les tècniques de màrqueting aplicades a la política, així com el protagonisme de la comunicació en tot el procés polític i la major dedicació i professionalització de la seva projecció pública són un fet transversal que fa anys que supera fronteres. Cada vegada més, en el nostre context més immediat també, amb un pes creixent de nous rols i protagonismes polítics que cal conèixer per entendre també certes crisis polítiques.PARAULES CLAU:assessors, spin doctors, comunicació política, màrqueting polític, lideratge, mitjans de comunicació. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Toni Aira Foix, Universitat Oberta de Catalunya Professor de comunicació política i d’institucions públiquesde la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona. Descargas PDF (Català) Publicado 2011-12-09 Cómo citar Aira Foix, T. (2011). Nous professionals. La indústria de l’spinning i els spincidents (DOI: 10.2436/20.3008.01.86). Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(2), 91. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54804 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 28 Núm. 2: novembre 2011 Sección Análisis