Nous professionals. La indústria de l’spinning i els spincidents (DOI: 10.2436/20.3008.01.86)

Autors/ores

  • Toni Aira Foix Universitat Oberta de Catalunya

Paraules clau:

assessors, spin doctors, comunicació política, màrqueting polític, lideratge, mitjans de comunicació.

Resum

L’americanització de la política significa, en essència, professionalització. El terme és una conseqüència que s’arrossega del fet que els Estats Units hagin estat pioners en l’àmbit de la tecnologia, per tant de la comunicació, i en conseqüència de la comunicació política i del seu perfeccionament i de la seva millor adaptació a l’entorn de la societat de l’entreteniment. Però l’etiqueta perd cada vegada més pes, ja que les tècniques de màrqueting aplicades a la política, així com el protagonisme de la comunicació en tot el procés polític i la major dedicació i professionalització de la seva projecció pública són un fet transversal que fa anys que supera fronteres. Cada vegada més, en el nostre context més immediat també, amb un pes creixent de nous rols i protagonismes polítics que cal conèixer per entendre també certes crisis polítiques.

PARAULES CLAU:

assessors, spin doctors, comunicació política, màrqueting polític, lideratge, mitjans de comunicació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Toni Aira Foix, Universitat Oberta de Catalunya


Professor de comunicació política i d’institucions públiques
de la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona.

Descàrregues

Publicat

2011-12-09

Com citar

Aira Foix, T. (2011). Nous professionals. La indústria de l’spinning i els spincidents (DOI: 10.2436/20.3008.01.86). Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(2), 91. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54804

Número

Secció

Ànalisi