Impacte dels serveis over-the-top en la generació de comunitats de gustos i nínxols globals: Netflix com a estudi de cas

Autors/ores

  • Elena Neira Borrajo Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya
  • Judith Clares-Gavilán Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya
  • Jordi Sánchez-Navarro Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya

Paraules clau:

de lliure transmissió, televisió per Internet, dades massives, intel·ligència empresarial, originals de Netflix, SVOD, comunitats de gustos.

Resum

La globalització dels serveis over-the-top (de lliure transmissió), basats en el model de subscripció, el triomf de la distribució de continguts B2C (directe al consumidor) amb la consegüent eliminació d‘intermediaris, i la implantació dels processos de business intelligence (intel·ligència empresarial) dins d’aquestes companyies, ha repercutit en un nou tipus de segmentació d’usuaris, basada en els gustos i les preferències audiovisuals, alhora globalitzades i fragmentades. Netflix és una de les empreses que millor exemplifica l’avantatge competitiu d’aquest nou prototipat de l’audiència, la qual cosa li ha permès elevar el seu nivell d’aposta en termes d’inversió econòmica per a la producció de contingut original.

PARAULES CLAU: de lliure transmissió, televisió per Internet, dades massives, intel·ligència empresarial, originals de Netflix, SVOD, comunitats de gustos.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Elena Neira Borrajo, Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya




Jordi Sánchez-Navarro, Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya



Descàrregues

Com citar

Neira Borrajo, E., Clares-Gavilán, J., & Sánchez-Navarro, J. (2020). Impacte dels serveis over-the-top en la generació de comunitats de gustos i nínxols globals: Netflix com a estudi de cas. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 93–111. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148428

Número

Secció

Articles