Per a una teoria de la comunicació fonamentada sociològicament (DOI: 10.2436/20.3008.01.87)

Autors/ores

  • Jordi Berrio Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

comunicació, indústria cultural, metodologia, mitjans de comunicació, recerca, sociologia crítica.

Resum

Hi ha molts sociòlegs que tracten la comunicació d’una manera més o menys marginal, però les teories sociològiques no la tenen en compte, amb les seves mediacions tècniques, com un àmbit definit de les estructures de la societat. Es crida l’atenció sobre els perills que comporta la molta recerca empírica que es fa sense tenir un marc teòric general prou clar. Els sociòlegs alemanys, començant per Max Weber, continuant amb els de l’Escola de Frankfurt, amb les seves diferents generacions, i acabant amb el funcionalisme sistèmic, són els qui més s’han ocupat dels temes referents a la comunicació. Però s’assenyala que han estat Jürgen Habermas i Niklas Luhmann els autors que més s’han acostat a tractar la comunicació tal com, al meu entendre, fóra de desitjar.

PARAULES CLAU:

comunicació, indústria cultural, metodologia, mitjans de comunicació, recerca, sociologia crítica.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Jordi Berrio, Universitat Autònoma de Barcelona


Doctor en filosofia, professor de teoria de la comunicació del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona

Descàrregues

Publicat

2011-12-09

Com citar

Berrio, J. (2011). Per a una teoria de la comunicació fonamentada sociològicament (DOI: 10.2436/20.3008.01.87). Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 28(2), 109. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54805

Número

Secció

Miscel·lània científica