Mapa de la dona com a subjecte i objecte de la investigació en comunicació a Espanya

Autors/ores

  • Patricia Izquierdo Iranzo Universitat Rey Juan Carlos de Madrid
  • Juan Antonio Gaitán Moya Universitat Complutense de Madrid
  • Carmen Caffarel Serra Universitat Rey Juan Carlos de Madrid

Paraules clau:

estudis de gènere, investigació en comunicació, universitat, tesis doctorals, projectes d’investigació, mètodes d’investigació.

Resum

La hipòtesi guia és que la investigació en comunicació té característiques distintives des del punt de vista de l’autoria de gènere i respecte a la presència de la dona com a objecte d’estudi comunicacional. Per a això, s’avalua la producció de les dones investigadores de la comunicació en relació amb el conjunt de la investigació de les científiques de la universitat espanyola. Es realitza un mapa de la investigació de gènere en l’àmbit de la comunicació a partir de l’anàlisi de les tesis doctorals i els projectes d’R+D. Les dades d’anàlisi s’obtenen del programa d’R+D+I «El sistema de recerca a Espanya sobre pràctiques socials de comunicació. Mapa de projectes, grups, línies, objectes d’estudi i mètodes» (codi CSO2013-47933-C4-1P). Es confirma la hipòtesi sobre la representació desigual de gèneres i sobre les diferències en la producció de les investigadores de la comunicació, entre d’altres per la variable geogràfica de comunitats autònomes.

PARAULES CLAU: estudis de gènere, investigació en comunicació, universitat, tesis doctorals, projectes d’investigació, mètodes d’investigació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Patricia Izquierdo Iranzo, Universitat Rey Juan Carlos de Madrid

Professora contractada doctora del Departament de Ciències de la Comunicació i Sociologia de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.

Juan Antonio Gaitán Moya, Universitat Complutense de Madrid

Professor titular del Departament de Sociologia: Mètodes i Teoria de la Universitat Complutense de Madrid.

Carmen Caffarel Serra, Universitat Rey Juan Carlos de Madrid

Catedràtica de comunicació audiovisual i publicitat
del Departament de Ciències de la Comunicació i Sociologia de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid.

Descàrregues

Com citar

Izquierdo Iranzo, P., Gaitán Moya, J. A., & Caffarel Serra, C. (2020). Mapa de la dona com a subjecte i objecte de la investigació en comunicació a Espanya. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(1), 31–52. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148118

Número

Secció

Articles