Mapa de la dona com a subjecte i objecte de la investigació en comunicació a Espanya Autors/ores Patricia Izquierdo Iranzo Universitat Rey Juan Carlos de Madrid Juan Antonio Gaitán Moya Universitat Complutense de Madrid Carmen Caffarel Serra Universitat Rey Juan Carlos de Madrid Paraules clau: estudis de gènere, investigació en comunicació, universitat, tesis doctorals, projectes d’investigació, mètodes d’investigació. Resum La hipòtesi guia és que la investigació en comunicació té característiques distintives des del punt de vista de l’autoria de gènere i respecte a la presència de la dona com a objecte d’estudi comunicacional. Per a això, s’avalua la producció de les dones investigadores de la comunicació en relació amb el conjunt de la investigació de les científiques de la universitat espanyola. Es realitza un mapa de la investigació de gènere en l’àmbit de la comunicació a partir de l’anàlisi de les tesis doctorals i els projectes d’R+D. Les dades d’anàlisi s’obtenen del programa d’R+D+I «El sistema de recerca a Espanya sobre pràctiques socials de comunicació. Mapa de projectes, grups, línies, objectes d’estudi i mètodes» (codi CSO2013-47933-C4-1P). Es confirma la hipòtesi sobre la representació desigual de gèneres i sobre les diferències en la producció de les investigadores de la comunicació, entre d’altres per la variable geogràfica de comunitats autònomes.PARAULES CLAU: estudis de gènere, investigació en comunicació, universitat, tesis doctorals, projectes d’investigació, mètodes d’investigació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Patricia Izquierdo Iranzo, Universitat Rey Juan Carlos de Madrid Professora contractada doctora del Departament de Ciències de la Comunicació i Sociologia de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid. Juan Antonio Gaitán Moya, Universitat Complutense de Madrid Professor titular del Departament de Sociologia: Mètodes i Teoria de la Universitat Complutense de Madrid. Carmen Caffarel Serra, Universitat Rey Juan Carlos de Madrid Catedràtica de comunicació audiovisual i publicitatdel Departament de Ciències de la Comunicació i Sociologia de la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid. Descàrregues PDF Com citar Izquierdo Iranzo, P., Gaitán Moya, J. A., & Caffarel Serra, C. (2020). Mapa de la dona com a subjecte i objecte de la investigació en comunicació a Espanya. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(1), 31–52. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148118 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 37 Núm. 1: maig 2020 Secció Articles