Formats emergents en televisió: anàlisi comparativa d’aplicacions publicitàries interactives en HbbTV

Autors/ores

  • Joan-Francesc Fondevila-Gascón Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona i la Universitat Ramon Llull
  • Jordi Botey López Universitat Ramon Llull
  • Josep Rom Rodríguez Universitat Ramon Llull, Barcelona.

Paraules clau:

HbbTV, televisió interactiva, CTR, màrqueting, publicitat interactiva, mètrica.

Resum

Un format capdavanter emergent és l’HbbTV, estàndard televisiu relativament recent que aposta per la interactivitat. Aquesta relació més pròxima a l’usuari il·lumina opcions de monetització, els principals beneficiaris de les quals són els sectors audiovisual i tecnològic. En aquesta investigació, que segueix una metodologia comparativa, s’analitzen els resultats aconseguits per campanyes de publicitat interactiva dutes a terme el 2015 i a inicis de 2016 en canals televisius d’Espanya i Alemanya amb dos enfocaments complementaris: el seguiment i l’interès per uns espots publicitaris (Alemanya) i la capacitat de reacció davant la proposta d’interactuar amb espots publicitaris (Espanya). En aquest ús de l’HbbTV s’observa un CTR (ràtio de clics d’entrada) superior al d’altres suports i una interacció elevada de l’espectador amb les preguntes plantejades.

PARAULES CLAU: HbbTV, televisió interactiva, CTR, màrqueting, publicitat interactiva, mètrica.

Descàrregues

Com citar

Fondevila-Gascón, J.-F., Botey López, J., & Rom Rodríguez, J. (2017). Formats emergents en televisió: anàlisi comparativa d’aplicacions publicitàries interactives en HbbTV. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 34(1), 67–81. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/143133

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a