La terminologie des arts et métiers entre production et commercialisation: une approche diachronique

Autors/ores

  • Maria Teresa Zanola Università Cattolica, Milano

Paraules clau:

terminologia diacrònica, arts i oficis

Resum

La terminologia constitueix una clau d’accés magnífica per a la transmissió de les arts i els oficis. L’examen de l’evolució diacrònica dels coneixements tècnics i científics d’aquests oficis afavoreix la continuïtat conceptual i lèxica entre la tradició i la innovació, i permet fer reflexions sobre la diferent distribució terminològica que es produeix en els contextos de producció i de comercialització dels productes. El projecte MASTRI il·lustra el treball de camp terminològic, a partir de testimonis de diversos artesans experts.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Maria Teresa Zanola, Università Cattolica, Milano

Maria Teresa Zanola és professora de lingüística francesa a la Universitat Catòlica de Milà, on dirigeix el Servei Lingüístic (seus a Milà, Brescia, Cremona, Plaisance i Roma) i l'Observatori de Terminologia i Polítiques Lingüístiques (OTPL). Cavaller de l'Orde de les Arts i les Lletres (2013) i presidenta de la xarxa de terminologia de les llengües romàniques Realiter, ha dedicat diversos estudis a la terminologia diacrònica, sobretot a la terminologia d'arts i oficis, aplicada als sectors de la indumentària i lamoda. La seva recerca s'ha desplegat també en l'anàlisi de la terminologia de les energies renovables, de l'economia i de les finances. Presidenta del Consell Europeu per a les Llengües des de 2017, s'ocupa de les dinàmiques de les polítiques lingüístiques en el context de les universitats.

Publicat

2017-12-29

Com citar

Zanola, M. T. (2017). La terminologie des arts et métiers entre production et commercialisation: une approche diachronique. Terminàlia, (17), 16–23. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/142930

Número

Secció

Articles