The terminology of the arts and crafts between production and marketing: a diachronic approach

Authors

  • Maria Teresa Zanola Università Cattolica, Milano

Keywords:

terminology, diachronic terminology, storytelling management

Abstract

Terminology represents a precious access key to the disseminationof arts and crafts. The diachronical analysis of the technicaland scientific knowledge of these crafts ensures the conceptualand lexical continuity between tradition and innovation, so asit permits some considerations about terminological distributioninto the context of production and commercialization of products.The MASTRI project shows the framework of terminological fieldinvestigations thanks to various statements of expert craftsmen.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Teresa Zanola, Università Cattolica, Milano

Maria Teresa Zanola és professora de lingüística francesa a la Universitat Catòlica de Milà, on dirigeix el Servei Lingüístic (seus a Milà, Brescia, Cremona, Plaisance i Roma) i l'Observatori de Terminologia i Polítiques Lingüístiques (OTPL). Cavaller de l'Orde de les Arts i les Lletres (2013) i presidenta de la xarxa de terminologia de les llengües romàniques Realiter, ha dedicat diversos estudis a la terminologia diacrònica, sobretot a la terminologia d'arts i oficis, aplicada als sectors de la indumentària i lamoda. La seva recerca s'ha desplegat també en l'anàlisi de la terminologia de les energies renovables, de l'economia i de les finances. Presidenta del Consell Europeu per a les Llengües des de 2017, s'ocupa de les dinàmiques de les polítiques lingüístiques en el context de les universitats.

Published

2017-12-29

How to Cite

Zanola, M. T. (2017). The terminology of the arts and crafts between production and marketing: a diachronic approach. Terminàlia, 1(17), 16–23. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/142930

Issue

Section

Articles