L’adaptació digital de la ràdio i els seus nous espais publicitaris: el cas d’Audiobranded Autors/ores Eva Breva Franch Universitat Jaume I Mario Lupión Robles Radio Valencia Paraules clau: ràdio digital, formats, publicitat, podcasts, Internet, transformació. Resum L’arribada d’internet a la comunicació ha provocat nombrosos moviments en tots els mitjans en matèria de formats, distribució de continguts i configuració d’espais publicitaris. Aquesta tendència ha fet possible repensar el temps i la forma en què són presentats els continguts radiofònics, fins al punt d’allunyar-se considerablement de la concepció tradicional del mitjà ràdio. Aquesta investigació indaga en la transformació de la ràdio en l’espai en línia, en quins formats es distribueixen els continguts actuals i quins espais publicitaris s’hi desenvolupen, on troben les emissores el seu públic en la xarxa i cap a on es dirigeix el procés de canvi d’aquest mitjà. Aquesta conversió digital radiofònica s’exemplifica en la companyia valenciana Audiobranded, dedicada al desenvolupament d’emissores exclusivament en línia per a esdeveniments i marques, i la producció de podcasts de marca com a punt clau de la seua activitat.PARAULES CLAU: ràdio digital, formats, publicitat, podcasts, Internet, transformació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Eva Breva Franch, Universitat Jaume I Professora contractada doctora del Departament de Ciències de la Comunicació, Àrea de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I. Mario Lupión Robles, Radio Valencia Director i tècnic de so del programa El matador, de Play Radio Valencia. Descàrregues PDF Com citar Breva Franch, E., & Lupión Robles, M. (2020). L’adaptació digital de la ràdio i els seus nous espais publicitaris: el cas d’Audiobranded. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 37(2), 113–134. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/148429 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 37 Núm. 2: novembre 2020 Secció Articles