Sumari
Presentació | Text complet |
Eulàlia Collelldemont Pujadas | 11-13 |
Els Espais i els temps en l'educació estètica | Text complet |
Eulàlia Collelldemont Pujadas | 15-32 |
Els Baixos obstinats en la pràctica musical a l'escola : una proposta metodològica | Text complet |
Lluís Solé i Salas | 33-49 |
Infància i educació literària : a propòsit de Hans Christian Andersen | Text complet |
M. Carme Bernal i Creus | 51-61 |
La Transgressió en la representació plàstica: una mirada estàtica a l'estètica : una revisió a la didàctica de l'educació visual i plàstica | Text complet |
Sílvia Burset Burillo | 63-75 |
Retrobant el sentit humà del paisatge natural | Text complet |
Lluís Casas Casals | 77-98 |
De qui és la ciutat? Investigar i conèixer a través de l'entorn : iniciació al coneixement i comprensió dels elements configuradors del paisatge urbà | Text complet |
Francesc Calvo Ortega | 99-111 |
La Construcció narrativa de la identitat en l'adolescència | Text complet |
Àngel Serra i Jubany | 113-130 |
La Presència de l'estètica en pràctiques de pensament: apunts des d'una experiència docent | Text complet |
Anna Gómez Mundó | 131-143 |
El Sentir de la reflexió ètica: imaginar i viure els valors | Text complet |
Isabel Carrillo Flores | 145-161 |
Estudis, recerques i experiències
Educació en valors en una societat en crisi de valors | Text complet |
Wolfgang Brezinka | 165-182 |
Política, pedagogia, propaganda : una altra mirada a la desafecció política de la ciutadania | Text complet |
Xavier Besalú i Costa | 183-209 |
El Destí de l'educació civicomoral o l'enginyeria psicosocioeducativa (una reflexió filosoficopersonalista sobre la praxi educativa) | Text complet |
Albert Llorca i Arimany | 211-232 |
Sigmund Freud i l'educació | Text complet |
Hebe Tizio Domínguez | 233-241 |
Pedagogia i cultures juvenils | Text complet |
Jordi Solé Blanch | 243-257 |
L'Evolució del lèxic en els documents referents a l'educació a Catalunya durant el segle XX | Text complet |
M. Immaculada Rius i Dalmau | 259-282 |
Temps de memòria
Jaume Balmes, criteri i pedagogia | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 285-340 |
Herminio Almendros : inspector d'ensenyament i pedagog renovador a Catalunya | Text complet |
Martí Teixidó i Planas | 341-366 |
Recensions
Bauman, Zygmunt. Els reptes de l'educació en la modernitat líquida. Barcelona: Arcàdia, 2007 | Text complet |
Xavier Laudo Castillo | 369-371 |
Borghesi, Massimo. El sujeto ausente: educación y escuela entre el nihilismo y la memoria. Madrid: Encuentro, 2005 | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 371-379 |
Cortada Andreu, Esther. Ser mestra a la Catalunya del segle XIX: l'escola pública com a espai professional transgressor. Lleida: Pagès Editors, 2006. [Pròleg de Mary Nash] | Text complet |
Jordi Monés i Pujol-Busquets | 379-383 |
Depaepe, Marc. Vieja y nueva historia de la educación: ensayos críticos. Barcelona: Octaedro, 2007 | Text complet |
Jordi Planella i Ribera | 384-388 |
Díaz, M.; Galí, M.; Ibáñez, X. Repàs a cal mestre: 50 anys de l'escola Sant Gregori, 1955-56/2005-06. Barcelona: Escola Sant Gregori, 2006 | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 388-392 |
Forges, Jean-François. Educar contra Auschwitz: historia y memoria. Barcelona: Anthropos, 2006. [Pròleg de Ferran Gallego. Prefaci de Pierre Vidal-Naquet] | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | P: 392-399 |
Mohedano, Fabian; Pont Clemente, Joan-Francesc. Joves escoltes i francmaçons adults. Barcelona: Clavell Cultura: Fundació Ferrer i Guàrdia, 2007 | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 399-405 |
Morin, E. Cultura i barbàrie d'Europa. Lleida: Pagès Editors, 2006. [Pròleg d'Anna Gené] | Text complet |
Conrad Vilanou i Torrano | 405-407 |
Nóvoa, Antonio. E vid ente mente: histórias da educação. Porto: ASA, 2005 | Text complet |
Eulàlia Collelldemont Pujadas | 408-411 |
Planella, Jordi. Los hijos de Zotikos: una antropología de la educación social. València: Nau Llibres, 2006 | Text complet |
Ònia Torrent Taltavull | 411-413 |
Planella, J.; Vilar Martín, J.; Pié Balaguer, A.; Sáez Carreras, J.; Úcar Martínez, X. La pedagogia social en la societat de la informació. Barcelona: UOC, 2006 | Text complet |
Óscar Martínez | 413-417 |
Portell, Raimon; Marquès, Salomó. Els mestres de la República . Badalona: Ara Llibres, 2006 | Text complet |
Laura Guilera Rico | 417-424 |
Prats, Joaquim; Raventós, Francesc (dir.). Els sistemes educatius europeus, crisi o transformació? Barcelona: La Caixa, 2005 (Estudis socials; 18) | Text complet |
María Jesús Martínez Usarralde | 425-427 |
[Altres]
Dades dels col·laboradors d'aquest número | Text complet |
429-433 |
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].
ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).
Adreça postal
Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax: +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat
https://www.linkedin.com/company/revista-catalana-de-pedagogia/
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook
Twitter: @RPedagogia
Facebook: (1) Revista Catalana de Pedagogia - RCP | Facebook