Sigmund Freud i l'educació Autors/ores Hebe Tizio Domínguez Resum En ocasió del cent cinquantè aniversari del naixement de Sigmund Freud, l'autora va impartir una conferència per tal de commemorar aquesta efemèride. Així, es procedeix a un estudi de la significació de l'educació en el pensament de Freud a partir de l'anàlisi d'alguna de les seves obres més emblemàtiques. Altrament, es revisen, en la mateixa línia psicoanalítica, les aportacions d'altres autors (Aichhorn), alhora que s'entra en diàleg amb l'antropologia kantiana. Finalment, es traslladen les contribucions freudianes al camp de la pedagogia social per tal que els educadors socials siguin conscients de la importància que torna a tenir el subjecte en el discurs social actual. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-02-13 Com citar Tizio Domínguez, H. (2008). Sigmund Freud i l’educació. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 233–241. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33729.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Secció Estudis, recerques i experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.