De qui és la ciutat? Investigar i conèixer a través de l'entorn : iniciació al coneixement i comprensió dels elements configuradors del paisatge urbà

Autors/ores

  • Francesc Calvo Ortega

Resum

Portar a terme de forma breu un reconeixement teòric de com provar d'efectuar una nova anàlisi sobre el tema del paisatge urbà des d'una perspectiva didàctica, aquesta és la comesa d'aquest breu treball. La modalitat d'estudi que es planteja, i en els límits aproximatius que és presentada, podria denominar-se paradigma crític de la geografia, atenent als nostres desigs de desprendre'ns de les connotacions ideològiques d'una lectura clàssica del paisatge. Això no suposa pensar que l'única cosa que pot restablir-se com a problemàtic en la geografia escolar és una qüestió de llenguatge o quelcom semblant (metallenguatge). Tal com indica el geògraf suís Claude Raffestin, el llenguatge en geografia, i el mateix ocorreria en les altres ciències socials, no és més que un mediador que contribueix a crear una nova forma de veure i conèixer la realitat que ens envolta.

Descàrregues

Publicat

2008-02-13

Com citar

Calvo Ortega, F. (2008). <i>De qui és la ciutat?</i> Investigar i conèixer a través de l’entorn : iniciació al coneixement i comprensió dels elements configuradors del paisatge urbà. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 99–111. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33669.001

Número

Secció

Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica