Jaume Balmes, criteri i pedagogia

Autors/ores

  • Conrad Vilanou i Torrano

Resum

En aquest treball s'analitza la recepció pedagògica de l'obra de Jaume Balmes (1810- 1848), el pensador català més destacat del segle XIX. Després de revisar els seus lligams amb la tradició filosòfica catalana i les diverses interpretacions de què ha estat objecte la seva obra, s'aprofundeix en els seus anys d'aprenentatge. A continuació, es presenta Balmes com un clergue il·lustrat que va proposar una formació integral que es desplega en diferents vessants que donen sentit a la seva pedagogia. Naturalment, el recte pensar a manera de veritable propedèutica intel·lectual constitueix un punt clau d'aquest article, que palesa els vincles entre la pedagogia balmesiana i El criteri (1843), la seva obra més significativa, i això sense oblidar altres aspectes didàctics, polítics, socials i religiosos de la seva filosofia de l'educació.

Descàrregues

Publicat

2008-02-14

Com citar

Vilanou i Torrano, C. (2008). Jaume Balmes, criteri i pedagogia. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 285–340. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33750.001

Número

Secció

Temps de memòria

Articles més llegits del mateix autor/a

> >>