Hemeroteca Científica Catalana
Registre
Inici de la sessió
Cerca
Passar al contingut principal
Passar al menú de navegació principal
Passar al peu de pàgina del lloc
Open Menu
Últim número
Arxius
Avisos
Polítiques editorials
Procés de revisió de persones expertes
Política d’accés lliure
Arxivament
Quant a
Sobre la revista
Equip Editorial
Indexació
Trameses
Avís de drets d’autoria
Declaració de privacitat
Contacte de la revista
Patrocini de la revista
Pàgina d'inici
/
Arxius
/
Vol. 6 (2007-2008)
Vol. 6 (2007-2008)
Publicat:
2009-05-14
Dossier: L'Any Internacional de les Llengües i l'Any Europeu del Diàleg Intercultural 2008
Presentació
Isidor Marí i Mayans, Joan Mallart i Navarra
11-14
Text complet
L'Any Internacional de les Llengües 2008: per la diversitat lingüística i el multilingüisme
Joan Albert Argenter i Giralt
15-23
Text complet
Acció cívica per fomentar actituds lingüístiques positives
Bernat Joan i Marí
25-36
Text complet
Polítiques europees en educació i multilingüisme: el rol dels professors de llengües estrangeres
Miquel Strubell i Trueta
37-62
Text complet
La Importància del plurilingüisme en l'educació dels joves europeus
Tilbert Dídac Stegmann
63-76
Text complet
L'Ensenyament de les llengües a Catalunya : cap a un model català romanístic amb anglès com a llengua franca
Martí Teixidó i Planas
77-91
Text complet
Significació de l'escola catalana en el segle XXI
Joaquim Arenas i Sampera
93-103
Text complet
Fonamentació i didàctica de la motivació a l'àmbit de les llengües
Joan Mallart i Navarra
105-129
Text complet
La Voluntat de comunicar-se en una segona llengua: la presa de decisions individual en un context social
Peter D. MacIntyre
131-146
Text complet
Com es desenvolupa la voluntat de comunicar?
Isidor Marí i Mayans
147-160
Text complet
Llengua, educació i immigració: el simposi de Girona
Xavier Besalú i Costa
161-176
Text complet
La Inseguretat lingüística i l'aprenentatge de les llengües minoritzades : reflexions des del País Valencià
Josep M. Baldaquí i Escandell
177-197
Text complet
La Bressola, un projecte educatiu singular
Laura Domingo Peñafiel
199-215
Text complet
Seminari de Tardor 2007: La societat en transició. La segona renovació de l'escola
Seminari de Tardor 2007 : la societat en transició : la segona renovació de l'escola
217-218
Text complet
Televisió i educació: un binomi compatible?
Núria Llorach i Boladeras
219-230
Text complet
Repensar la institució escolar i les pràctiques pedagògiques a la Catalunya d'avui
Joan-Josep Llansana i González
231-241
Text complet
Tendències actuals en els valors dels joves catalans
Lluís Sáez i Giol
243
Text complet
Pedagogia, política educativa i els reptes en l'educació
Joaquim Núñez i Cabanillas
245-252
Text complet
Estudis, recerques i experiències
Cent anys de l'Institut d'Estudis Catalans : cent anys de Pedagogia
Jordi Monés i Pujol-Busquets
253-278
Text complet
La Diversitat cultural en els Centres Residencials d'Acció Educativa
Sandra Costa i Camara
279-295
Text complet
Escola i crisi lectora
M. Pilar Navarro Rodríguez
297-313
Text complet
El Fòrum de discussió com a espai d'interacció educativa en entorns semipresencials o a distància
Marta Marimon i Martí
315-327
Text complet
Propostes per a la millora educativa al barri de la Mina
Natividad Jiménez Serradilla
329-345
Text complet
Textos i documents
L'Estada de Ferrière a Barcelona l'any 1930
Joan Soler i Mata
349-358
Text complet
Temps de memòria
Per una pedagogia del joc: la seva aposta educativa des del segle XIX
Jaume Bantulà i Janot
361-380
Text complet
Companya
: la revista de la dona (el somni de la dona lliure)
Laura Guilera Rico
381-396
Text complet
Recensions
Arenas, Joaquim; Muset, Margarida.
La immersió lingüística. Una obra de govern, un projecte compartir
. Barcelona: Centre d'Estudis Jordi Pujol, 2007
Lluís Busquets i Dalmau
399-400
Text complet
Baden-Powell, Robert.
Escoltisme per a nois
. Barcelona: Eumo Editorial, 2007 [pròlegs d'Antoni Tort i Salomó Marquès]
Conrad Vilanou i Torrano
401-406
Text complet
Buisán, C.; Echebarria, I. [coord.].
Miquel Meler i Muntané: vocación y pedagogía. Los orígenes de la pedagogía terapéutica en España
. Barcelona: Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, 2007
Conrad Vilanou i Torrano
406-408
Text complet
Busquets, Ll.; Serra, B. [comp.].
Narracions i pedagogia
. Barcelona: Institut d'Estudis Catalans. Societat Catalana de Pedagogia, 2008
Lluís Busquets i Dalmau
408-411
Text complet
Codina, Maria Teresa.
Educar en temps difícils: Escola Talitha, 1956-1974
. Vic: Eumo, 2007
Laura Guilera Rico
411-419
Text complet
Domènech i Domènech, S.
Els alumnes de la República: els grups escolars del Patronat Escolar de l'Ajuntament de Barcelona
. Barcelona: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2008
Conrad Vilanou i Torrano
419-423
Text complet
Florensa i Parés, Joan.
P. Jacint Feliu i Utzet (1787-1867): protagonista de la restauració de l'Escola Pía a Espanya
. Mataró: Caixa d'Estalvis Laietana, 2007
Conrad Vilanou i Torrano
423-426
Text complet
Fumaroli, Marc.
La educación de la libertad
. Barcelona: Arcadia, 2007 [epíleg de Carlos García Gual: «La difícil lectura de los clásicos»
Josep Palau Orta
427-429
Text complet
García Carrasco, J.
Leer en la cara y en el mundo
. Barcelona: Herder, 2007
Fernando Bárcena
430-433
Text complet
Martín-Moreno Cerrillo, Quintina.
Organización y dirección de centros educativos innovadores: el centro educativo versátil
Madrid: McGraw-Hill, 2006
Blas Jiménez Cobo
433-435
Text complet
Pinker, S.
Cómo funciona la mente
. Barcelona: Destino, 2007 [1a ed. en anglès, 1997]
Lluís Busquets i Dalmau
435-439
Text complet
Santos Rego, M. A.
Universidade e construccion da sociedade civil
. Vigo: Edicions Xerais de Galicia, 2007
Antón Costa Rico
439-442
Text complet
Torrents i Bertrana, Ricard.
Què és la universitat, o de la conveniència de rellegir Humboldt
. Vic: Universitat de Vic, 2007
Conrad Vilanou i Torrano
442-445
Text complet
[Altres]
Dades dels col·laboradors d'aquest número
447-453
Text complet
Fer una tramesa
Fer una tramesa
Llengua
Català
English
Español
Indexacio
Informació
Per a lectors/es
Per als autors/ores
Per als bibliotecaris/àries