Infància i educació literària : a propòsit de Hans Christian Andersen Autors/ores M. Carme Bernal i Creus Resum La celebració a Europa per cert, tímida a Catalunya del segon centenari del naixement de l'escriptor Hans Christian Andersen (1805-1875) ha generat una reflexió a l'entorn del valor literari de la seva obra i el lloc que ha d'ocupar en el panorama de la literatura infantil universal del segle XXI. L'efemèride ha servit també per revisar la figura d'aquest escriptor romàntic i aprofundir amb una nova mirada en els elements més emblemàtics que caracteritzen la seva obra de ficció, una obra que ha contribuït i contribueix encara a la formació de l'imaginari infantil en el món occidental. A propòsit, doncs, d'aquesta efemèride europea, aquest article, que parteix d'una anàlisi dels valors literaris dels contes d'Andersen, duu a consideració com una educació excessivament abocada al racionalisme, a la instrucció i a la persistència dels efectes funcionals de l'aprenentatge congestiona i restringeix l'espai d'imaginació en la infància, un espai no solament necessari per a la formació de la sensibilitat i la posterior educació literària, sinó imprescindible de cara a la formació del propi univers mental de l'infant. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-02-13 Com citar Bernal i Creus, M. C. (2008). Infància i educació literària : a propòsit de Hans Christian Andersen. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 51–61. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33649.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Secció Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.