Herminio Almendros : inspector d'ensenyament i pedagog renovador a Catalunya Autors/ores Martí Teixidó i Planas Resum Herminio Almendros, inspector d'ensenyament i pedagog renovador a Catalunya durant la Segona República, ha de ser recuperat com una de les personalitats més oblidades, silenciada durant els anys de la dictadura. Aquest article se suma a les diferents publicacions aparegudes a partir del 1998, any del centenari del seu naixement, i s'ha focalitzat expressament per a professionals de la inspecció d'educació. Es parteix de la formació superior avançada rebuda per Almendros a la Institución Libre de Enseñanza i com desenvolupà una inspecció escolar propera als mestres, gens fiscalitzadora i molt assessora. Es presenten les seves facetes de divulgador cultural, de professor universitari i d'alt càrrec de l'Administració educativa. Finalment, es mostra un resum de la seva concepció de la inspecció escolar i de l'actualitat de les seves iniciatives. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-02-14 Com citar Teixidó i Planas, M. (2008). Herminio Almendros : inspector d’ensenyament i pedagog renovador a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 341–366. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33768.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Secció Temps de memòria Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.