Un paisatge neoliberal i desigual: els desafiaments i les estratègies dels departaments de geografia dins del sistema educatiu dels Estats Units Autors/ores Grant Saff Global Studies and Geography Department of Hofstra University Antònia Casellas Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: Geografia, Educació, Governació universitària, Programes interdisciplinaris, Neoliberalisme Resum Els Departaments de Geografia dels Estats Units s’enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nord-americanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. A continuació, ens centrem en els desafiaments de l’educació en geografia en diferents nivells, així com en algunes de les estratègies que l’administració de les universitats i els/les directors/es dels departaments han adoptat per superar aquestes limitacions. Per abordar aquest punt, analitzem la literatura sobre programes d’educació de grau i postgrau als Estats Units en general, i de educació en geografia, en particular. A més, l’anàlisi es recolza en l’experiència personal d’un dels autors en qualitat de director de Departament de Geografia d’una universitat dels Estats Units durant més de quinze anys, i el coneixement adquirit a llocs de lideratge en associacions de geografia nacionals i regionals dels Estats Units, i també en el seu paper com a avaluador extern del programa de geografia i altres programes afins. Descàrregues PDF (English) Publicat 2023-12-14 Com citar Saff, G., & Casellas, A. (2023). Un paisatge neoliberal i desigual: els desafiaments i les estratègies dels departaments de geografia dins del sistema educatiu dels Estats Units. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 131–152. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150821 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 96: Desembre 2023 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.