Un paisatge neoliberal i desigual: els desafiaments i les estratègies dels departaments de geografia dins del sistema educatiu dels Estats Units

Autors/ores

  • Grant Saff Global Studies and Geography Department of Hofstra University
  • Antònia Casellas Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

Geografia, Educació, Governació universitària, Programes interdisciplinaris, Neoliberalisme

Resum

Els Departaments de Geografia dels Estats Units s’enfronten a temps difícils. En aquest article abordem una doble qüestió. En primer lloc, explorem les dificultats acadèmiques que enfronten les universitats nord-americanes i identifiquem algunes de les estratègies que han adoptat per superar aquests reptes. A continuació, ens centrem en els desafiaments de l’educació en geografia en diferents nivells, així com en algunes de les estratègies que l’administració de les universitats i els/les directors/es dels departaments han adoptat per superar aquestes limitacions. Per abordar aquest punt, analitzem la literatura sobre programes d’educació de grau i postgrau als Estats Units en general, i de educació en geografia, en particular. A més, l’anàlisi es recolza en l’experiència personal d’un dels autors en qualitat de director de Departament de Geografia d’una universitat dels Estats Units durant més de quinze anys, i el coneixement adquirit a llocs de lideratge en associacions de geografia nacionals i regionals dels Estats Units, i també en el seu paper com a avaluador extern del programa de geografia i altres programes afins.

Descàrregues

Publicat

2023-12-14

Com citar

Saff, G., & Casellas, A. (2023). Un paisatge neoliberal i desigual: els desafiaments i les estratègies dels departaments de geografia dins del sistema educatiu dels Estats Units. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 131–152. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150821

Número

Secció

Articles