La geografia a les aules: quin és el seu espai?

Autors/ores

  • Jordi Royo Societat Catalana de Geografia, Institut d'Estudis Catalans
  • Salvador Calabuig Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG)
  • Àngel Manzano Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera)
  • David Expósito Estudiant de periodisme (UPF)
  • Xavier Giner Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB)
  • Montserrat Oller Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB)

Paraules clau:

ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat, competències.

Resum

L’ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial... són els temes que aborda aquesta taula rodona a través de diferents visions, des de mestres de primària a coordinadors de la formació del professorat de secundària, passant per la percepció dels alumnes.

Paraules clau: ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat,
competències.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Salvador Calabuig, Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG)

Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de
formació del professorat d’educació secundària (UdG)

Àngel Manzano, Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera)


Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera)

David Expósito, Estudiant de periodisme (UPF)

Estudiant de periodisme (UPF)

Xavier Giner, Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB)

Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB)

Montserrat Oller, Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB)

Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història
del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB)

Descàrregues

Com citar

Royo, J., Calabuig, S., Manzano, Àngel, Expósito, D., Giner, X., & Oller, M. (2019). La geografia a les aules: quin és el seu espai?. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 119–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145354

Número

Secció

Conferències