La geografia a les aules: quin és el seu espai? Autors/ores Jordi Royo Societat Catalana de Geografia, Institut d'Estudis Catalans Salvador Calabuig Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Paraules clau: ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat, competències. Resum L’ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial... són els temes que aborda aquesta taula rodona a través de diferents visions, des de mestres de primària a coordinadors de la formació del professorat de secundària, passant per la percepció dels alumnes.Paraules clau: ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat,competències. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Salvador Calabuig, Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster deformació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano, Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito, Estudiant de periodisme (UPF) Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner, Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller, Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Històriadel Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Descàrregues PDF Com citar Royo, J., Calabuig, S., Manzano, Àngel, Expósito, D., Giner, X., & Oller, M. (2019). La geografia a les aules: quin és el seu espai?. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 119–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145354 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 86: desembre 2018 Secció Conferències