Geography in the classroom: what is its place? Authors Jordi Royo Societat Catalana de Geografia, Institut d'Estudis Catalans Salvador Calabuig Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Keywords: teaching, geography didactics, PAU, teacher training, competencies. Abstract Teaching geography in the classrooms, both in primary and secondary education, clashes with a series of contradictions that require a profound rethinking. Those are: teacher training and teacher training masters; the overwhelming predominance of historians among professors of geography; textbooks and the predominant vision of geography as a descriptive science; the reduction of geography contents in secondary education and its specific weight in the PAU (university access exams), or the PAU exam itself, the struggle of the universities not to lose students in geography degrees, the curricula and the new competence model… This paper summarizes the results of a round table around all these topics with contribution of different views from primary teachers to coordinators of secondary school teacher training, including the perception of students.Keywords: teaching, geography didactics, PAU, teacher training, competencies. Downloads Download data is not yet available. Author Biographies Salvador Calabuig, Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster deformació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano, Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito, Estudiant de periodisme (UPF) Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner, Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller, Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Històriadel Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Downloads PDF (Català) How to Cite Royo, J., Calabuig, S., Manzano, Àngel, Expósito, D., Giner, X., & Oller, M. (2019). Geography in the classroom: what is its place?. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 119–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145354 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue No. 86: desembre 2018 Section Conferences