Emprenedors en temps de crisi. Anàlisi qualitativa de quinze iniciatives periodístiques Autores/as Dolors Palau Sampio Universitat de València Palabras clave: emprenedoria en periodisme, models de negoci alternatius, innovació, finançament, autoocupació, viabilitat. Resumen Aquest article analitza una quinzena d’iniciatives en l’àmbit de l’emprenedoria periodística, caracteritzades per una clara aposta per la qualitat i la innovació. A partir d’una revisió bibliogràfica del paper de la universitat com a motor d’estímul de l’emprenedoria i des de la perspectiva d’un ecosistema mediàtic en crisi, aquest article revisa quines són les claus d’aquests nous mitjans. Per a aprofundir-hi, s’ha realitzat una anàlisi qualitativa d’una mostra de quinze projectes, amb l’objectiu d’obtenir un retrat precís de les característiques que presenten, des de la voluntat d’originalitat en els continguts i la presentació fins al model de negoci o l’estructura societària. L’objectiu és un acostament a les possibilitats que planteja l’emprenedoria en un entorn laboral advers i, lligat amb això, quines són les iniciatives amb una major viabilitat i impuls des de la docència.PARAULES CLAU: emprenedoria en periodisme, models de negoci alternatius, innovació, finançament, autoocupació, viabilitat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Dolors Palau Sampio, Universitat de València Professora contractada doctora en periodisme de la Universitat de València. Descargas PDF (Català) Cómo citar Palau Sampio, D. (2015). Emprenedors en temps de crisi. Anàlisi qualitativa de quinze iniciatives periodístiques. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(1), 35–51. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/137983 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 32 Núm. 1: maig 2015 Sección Artículos