El cas del ciclisme professional de carretera: la globalització i el paper de les parts interessades en les lligues semitancades Autors/ores Jordi Badia Perea Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: UCI WorldTour, esports, ciclisme professional de carretera, globalització, lligues semitancades, Tour de França. Resum El ciclisme de carretera és un dels esports més antics i una de les primeres disciplines esportives que es van professionalitzar. El ciclisme professional de carretera té unes peculiaritats pròpies, tant pel que fa la competició —és un esport individual practicat per equips— com pel que fa a l’estructura organitzativa i de finançament, amb les principals curses organitzades per empreses privades i equips dependents del seu patrocinador. I, no obstant això, la literatura acadèmica hi ha prestat ben poca atenció. No ha estat fins a començament del segle xxi que han començat a publicar-se’n estudis. Aquest article pretén deduir si la lliga mundial semitancada que ha promogut la Unió Ciclista Internacional (UCI) des del 2005 ha aconseguit l’objectiu de globalitzar l’esport i quin paper hi han fet les diferents parts interessades (stakeholders) que hi intervenen. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Jordi Badia Perea, Universitat Autònoma de Barcelona Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicacióde la Universitat Autònoma de Barcelona. Descàrregues PDF Com citar Badia Perea, J. (2022). El cas del ciclisme professional de carretera: la globalització i el paper de les parts interessades en les lligues semitancades. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 39(1), 101–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/149994 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 39 Núm. 1: maig 2022 Secció Articles