Marques territorials per a destinacions de muntanya sostenibles: una revisió sistemàtica exploratòria

Autors/ores

  • Elisenda Aguilera-Cora Investigadora predoctoral al Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra

  • DOI: 10.2436/20.3008.01.259

Paraules clau:

marca territorial, desenvolupament sostenible, destinacions de muntanya, marca de destinacions, turisme de muntanya, sostenibilitat

Resum

La marca territorial (place branding) és una estratègia de comunicació i governança per crear i gestionar les reputacions dels territoris. Les destinacions de muntanya són vulnerables a l’impacte humà i el canvi climàtic, fet que genera la necessitat de protegirles. Aquest estudi examina la intersecció entre les destinacions de muntanya i el desenvolupament sostenible mitjançant una revisió de la literatura d’articles publicats entre el 2013 i el 2023 i indexats a Scopus i Web of Science. Els resultats mostren que la producció científica està concentrada a Europa i les destinacions de muntanya es conceptualitzen a través d’atributs físics i activitats esportives, mentre que la sostenibilitat focalitza en preocupacions ambientals. Les estratègies relacionades amb la marca territorial subratllen el seu potencial per impulsar el desenvolupament sostenible i ressalten la necessitat d’una investigació més profunda d’aquestes regions, tradicionalment eclipsades per les zones urbanes. Aquesta revisió és una de les primeres contribucions en aquest àmbit.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2025-11-28

Com citar

Aguilera-Cora, E. (2025). Marques territorials per a destinacions de muntanya sostenibles: una revisió sistemàtica exploratòria. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 42(2), 97–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/156274

Número

Secció

Articles