Marques territorials per a destinacions de muntanya sostenibles: una revisió sistemàtica exploratòria Autors/ores Elisenda Aguilera-Cora Investigadora predoctoral al Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra DOI: 10.2436/20.3008.01.259 Paraules clau: marca territorial, desenvolupament sostenible, destinacions de muntanya, marca de destinacions, turisme de muntanya, sostenibilitat Resum La marca territorial (place branding) és una estratègia de comunicació i governança per crear i gestionar les reputacions dels territoris. Les destinacions de muntanya són vulnerables a l’impacte humà i el canvi climàtic, fet que genera la necessitat de protegirles. Aquest estudi examina la intersecció entre les destinacions de muntanya i el desenvolupament sostenible mitjançant una revisió de la literatura d’articles publicats entre el 2013 i el 2023 i indexats a Scopus i Web of Science. Els resultats mostren que la producció científica està concentrada a Europa i les destinacions de muntanya es conceptualitzen a través d’atributs físics i activitats esportives, mentre que la sostenibilitat focalitza en preocupacions ambientals. Les estratègies relacionades amb la marca territorial subratllen el seu potencial per impulsar el desenvolupament sostenible i ressalten la necessitat d’una investigació més profunda d’aquestes regions, tradicionalment eclipsades per les zones urbanes. Aquesta revisió és una de les primeres contribucions en aquest àmbit. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (English) Publicat 2025-11-28 Com citar Aguilera-Cora, E. (2025). Marques territorials per a destinacions de muntanya sostenibles: una revisió sistemàtica exploratòria. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 42(2), 97–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/156274 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 42 Núm. 2: novembre 2025 Secció Articles