Emprenedors en temps de crisi. Anàlisi qualitativa de quinze iniciatives periodístiques

Autors/ores

  • Dolors Palau Sampio Universitat de València

Paraules clau:

emprenedoria en periodisme, models de negoci alternatius, innovació, finançament, autoocupació, viabilitat.

Resum

Aquest article analitza una quinzena d’iniciatives en l’àmbit de l’emprenedoria periodística, caracteritzades per una clara aposta per la qualitat i la innovació. A partir d’una revisió bibliogràfica del paper de la universitat com a motor d’estímul de l’emprenedoria i des de la perspectiva d’un ecosistema mediàtic en crisi, aquest article revisa quines són les claus d’aquests nous mitjans. Per a aprofundir-hi, s’ha realitzat una anàlisi qualitativa d’una mostra de quinze projectes, amb l’objectiu d’obtenir un retrat precís de les característiques que presenten, des de la voluntat d’originalitat en els continguts i la presentació fins al model de negoci o l’estructura societària. L’objectiu és un acostament a les possibilitats que planteja l’emprenedoria en un entorn laboral advers i, lligat amb això, quines són les iniciatives amb una major viabilitat i impuls des de la docència.

PARAULES CLAU: emprenedoria en periodisme, models de negoci alternatius, innovació, finançament, autoocupació, viabilitat.

Biografia de l'autor/a

Dolors Palau Sampio, Universitat de València

Professora contractada doctora en periodisme de la Universitat de València.

Descàrregues

Com citar

Palau Sampio, D. (2015). Emprenedors en temps de crisi. Anàlisi qualitativa de quinze iniciatives periodístiques. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(1), 35–51. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/137983

Número

Secció

Articles